Nog een goede reden om meer te gaan bewegen. Regelmatig bewegen zorgt ervoor dat je minder snel oud wordt. Wetenschappers hebben aangetoond dat beweging veroudering niet kan tegengaan maar wel kan verminderen. Een lichte belasting heeft een verjongende werking.

Als je beweegt verbruikt je lichaam meer zuurstof, hierdoor worden cellen en weefsels beter doorbloed en daardoor ook van meer voedingsstoffen voorzien. Deze zuurstof voorziening is goed voor je spieren, gewrichten en botten maar bovenal goed voor je huid. Een goede doorbloeding van je huid zorgt voor een rozige, gezonde en gladde huid. Het zuurstof blaast je cellen als het ware op en strijkt je rimpels glad.

Getrainde spieren houden je huid langer stevig en daardoor blijven de contouren van je lichaam beter behouden. Regelmatig trainen zorgt ervoor dat de aanmaak van antioxidanten in je lichaam stijgt, vrije radicalen worden afgebroken en het immuunsysteem wordt geactiveerd.

Naast de voordelen voor je lichaam zorgt bewegen ook voor een mentale groei. Door te bewegen ontspant je geest. Door de verhoogde doorbloeding en meer zuurstof presteren je hersenen zo’n 13 tot 20% beter.

Om veroudering te vertragen dien je per week zo’n 1500 calorieën te verbranden. De 1500 calorieën bereik je door bijvoorbeeld 2,5 uur per week te joggen, 3 uur en 15 minuten per week te fietsen, 4 uur en 40 minuten te wandelen, 2 uur te zwemmen of 3 uur per week te tennissen.

Wees ook weer niet te actief want bij het verbranden van meer dan 3500 calorieën wordt je levensverwachting juist lager en heb je geen verjongend effect.

Share to Twitter Share to Twitter Share to Google Plus Share to Email Share to Email

1 REACTIE

  1. Profielfoto van Hanneke van Mackelenbergh
    beauty

    Wat grappig dat je ook nog slimmer wordt. Motivatie genoeg! Thanks

Geef een reactie

Fb Connect